(1/5) – Introduktion til tandbørstning af din hund

Introduktion

Lær hvordan du vænner din hund til at få børstet tænder.

Tandbørstning af hunde, og måske især små hunde, er bare en super effektiv metode til at holde din hund sund og rask. Alle hunde får problemer med tandsygdomme og andre følge sygdomme, hvis ikke tænderne holdes rene. Hos små hunde ser vi ofte at tandsygdommene allerede begynder efter de er 1 år og det er både synd og ærgerligt.

Du kan selvfølgelig booke tid til en tandrensning, det er et større indgreb, fordi din hund skal i narkose og derfor også en bekostelig type behandling. Men det er der en løsning på !

Derfor anbefaler vi at du lærer din hund at få børstet tænder.

Når du jævnligt børster tænderne på din hund:

• sparer du tid og penge på de tandrensninger, du ikke behøver
  • undgår du tandsygdomme og andre sundhedsmæssige problemer
  • din hund får en meget bedre ånde

Og hvordan kommer du så i gang ?

Det gør du med trin for trin onlinetrænings videoer, som du kan følge lige her på hjemmesiden. Du lære, hvordan du vænner din hund til at få børstet tænder med hjælp og vejledning af ekspert i hundeadfærd, Katrine Hammer.

TIPS: sådan lykkes du med at få din hund vænnet til tandbørstningen

I den første video fortæller Katrine, hvordan du får succes med tandbørstetræningen. Videoen kan ses på 1,5 min.

Nu er du klar til 1 trin ud af 4, i hvordan du vænner din hund til at få børstet tænder. Find Trin 1 i tandbørstetræning her